Biegnij po zdrowie

Kategoria: Dyscypliny.
Ulica:
Miasto:
Kod pocztowy:
Telefon:
www:
Mail:
Średnia ocena:Nikt jeszcze nie ocenił- bądź pierwszy!
Średnie oceny (z 0 ocen)
Cena/JakośćNikt jeszcze nie ocenił- bądź pierwszy!
Ogólne wrażenieNikt jeszcze nie ocenił- bądź pierwszy!
ObsługaNikt jeszcze nie ocenił- bądź pierwszy!
Średnia ocena:Nikt jeszcze nie ocenił- bądź pierwszy!

Biegnij po zdrowieNic tak nie niszczy organizmu jak długotrwała fizyczna bezczynność” – Arystoteles

Bieganie to świetny sposób na spędzenie wolnego czasu na świeżym powietrzu i na poprawę naszego zdrowia. Taka forma wypoczynku z pewnością pozytywnie wpłynie na jesienne wahania nastroju i pomoże ostatecznie pozbyć się nadchodzącego zimowego pesymizmu. Trzeba tylko wyciągnąć z szafy dres i dobre buty.

Niepokojące badania:

Wyniki badań przeprowadzonych przez prof. Wojciecha Drygasa z Katedry Medycyny Społecznej i Zapobiegawczej UM w Łodzi i WHO są alarmujące: zaledwie ok.10% Polaków ćwiczy sporadycznie (rzadziej niż raz w tygodniu), a tylko 7% kobiet i 5,5% mężczyzn uprawia jakąś dyscyplinę regularnie. Braku ćwiczeń nie rekompensuje droga do pracy:
– zaledwie 10% z nas chodzi do pracy pieszo,
– a połowie z tych 10% droga ta zajmuje nie więcej niż 15 minut.

To jeszcze nie koniec:
72,9% Polaków przyznaje się do siedzącego trybu życia. W tej kategorii pobiliśmy nawet Węgrów (43,4%) i Rosjan (27,3%).

„Życie polega na ruchu i ruch jest jego istotą” – A. Schopenhauer

Aktywność wymaga ruchu ciała. Umiarkowana aktywność fizyczna to każda czynność, która pochłania tyle energii co chód o dystansie 3 km w ciągu 30 minut. Staraj się przeznaczyć na umiarkowany wysiłek fizyczny 30 minut (dorośli) lub 60 minut (dzieci) przez większość dni w tygodniu, najlepiej codziennie. Te 30 minut to absolutne minimum.
Systematyczne bieganie – jako forma rekreacji -jest uniwersalnym sposobem na przedłużenie sprawności fizycznej i dłuższe życie. Zaletą tej formy ruchu jest to, że można ją uprawiać niemal w każdych warunkach. Miejscem do biegania mogą być nie tylko stadiony, ale również parki, łąki, lasy, osiedlowe uliczki…
Biegać mogą wszyscy – niezależnie od wieku czy sprawności fizycznej.

„Ruch jest życiem” – Arystoteles

Buty do biegania:

Największym błędem wielu osób jest rozpoczęcie swojej przygody z bieganiem w starych butach lub w butach zupełnie do tego nie przystosowanych np.: w tenisówkach lub trampkach. Bieganie w nieodpowiednim obuwiu często powoduje bóle i przemęczenie stóp. Może tez być główną przyczyną wielu urazów!

Właściwe obuwie powinno się wybierać ostrożnie, biorąc pod uwagę różne czynniki takie jak:

– typ podłoża po jakim biegamy (asfalt, leśne ścieżki, bieżnia)
– typ stopy (neutralna, pronująca, supinująca – o tym poczytasz dalej)
– rozmiar stopy (bardzo ważne, by buty przymierzyć przed kupnem)
– płeć (coraz częściej spotykamy buty typowe dla kobiet i mężczyzn)

5 POWODÓW, DLA KTÓRYCH WARTO BIEGAĆ

1.Zdrowie i siła
Bieganie jest świetnym sportem aerobowym, które wzmacnia serce, usprawnia pracę płuc i krążenie. Dzięki temu jesteśmy sprawniejsi, wytrzymalsi i zmniejszamy ryzyko chorób układu krążenia, na które umiera większość Polaków.

2. Odchudzanie
Dzięki bieganiu spalisz tłuszcz zalegający na udach i brzuchu będziesz cieszył(a) się szczupłą i wysportowaną sylwetką. Jeśli masz zastrzeżenia do swojego wyglądu, to bieganie na pewno rozwiąże twój problem. Nie musisz dręczyć się katorżniczą dietą i suplementami odchudzającymi wystarczą regularne biegi, to jeden z najintensywniejszych spalaczy tłuszczu jakie istnieją. Jest doskonałym składnikiem mądrego programu odchudzającego. Dodatkowo regularne bieganie skłania do zmiany diety na zróżnicowaną, bogatą w witaminy i mikroelementy a ubogą w zgubne dla Ciebie tłuszcze.

3.RADOŚĆ
Bieganie działa antystresowo podczas biegania w organizmie wydzielają się tzw. hormony szczęścia – endorfiny. Biegacze cieszą się większą energią, pewnością siebie i dobrym samopoczuciem. W życiowych sytuacjach nie załamują się ponieważ sport nauczył ich walki z własnymi słabościami.

4.Uodpornienie
Częste bieganie zahartuje nasz organizm uodporni przed infekcjami i różnymi schorzeniami stawów i kości (osteoporoza).

5. Nie zależnie od wieku
Bieganie można trenować nie zależnie od tego czy jesteś nastolatkiem czy dziadkiem. Nie ma znaczenia również sylwetka. Biegać może niski i wysoki, gruby i chudy. W bieganiu liczą się chęci i zapał. To sport na całe życie i dla wszystkich.

Biegać można wszędzie. Ważne tylko żeby wysiłek był stopniowy. Lepiej uważać na twarde nawierzchnie (np. asfalt lub bieżnia na stadionie), bo obciążają stawy. Trochę lepsze są ubite ścieżki w parkach i innych terenach zielonych. Ubita ziemia jest idealna dla początkujących. Bardzo ciekawe i dające dużo zadowolenia są biegi przełajowe – np. w lesie na łące. Zanim jednak wybierzesz się do lasu, warto poćwiczyć na krótszych dystansach.

Nie czekaj- biegnij po zdrowie!

Komentarze

komentarzy

Powered by Facebook Comments

Comments are closed.